Aangepaste uren afhaalmagazijn. Maandag tot vrijdag tot 17u30, zaterdag tot 12u30

  • Alles

  • betalingen

  • bestellingen

  • producten

  • privacy

  • leveringen

  • promoties

  • diensten

  • retour/omruiling

  • openingstijden

betalingenproducten

Facturatie

Gelieve uw factuur te vragen alvorens te betalen.
Wij maken gratis voor u een factuur, hoe klein het bedrag ook is.

Voor facturatie achteraf vragen wij € 10 administratiekosten.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Wat als ik een houtlengte wil kopen dat niet meer voorradig is?

Constructie materiaal, planken e.d. kopen we in bulk aan, wat ervoor kan zorgen dat een specifieke lengtemaat langer op zich laat wachten. Ga je voor een afmeting die 30 cm langer is, dan ben je doorgaans sneller geholpen.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Hoe vraag ik een offerte op bij Woodtex?

Dat gaat makkelijk bij een van onze collega’s aan de infobalie. Niet in de buurt? Stuur dan je vraag naar woodtex@woodtex.be. Ten laatste de dag erna ontvang je van ons een antwoord. Moeten we een prijs opvragen bij een leverancier, dan kan het tot een week duren.
Dan brengen we u hier uiteraard van op de hoogte!

Meer lezen

Minder lezen

producten

Vind ik het volledige aanbod terug op de website van Woodtex?

Zo goed als. Voorraden veranderen natuurlijk en bij acties kan het snel gaan dus voor een echt up-to-date antwoord, belt u best naar de winkel.

Online vind je vooral de variatie van en nieuwigheden in ons gamma. Ook meer info over onze diensten zoals leveringen, verzagen en verhuren van parketschuurmachines kan je hier nalezen.

Meer lezen

Minder lezen

privacy

Is Woodtex in lijn met de Europese privacywetgeving (GDPR)?

Met de invoer van GDPR in mei 2018 hebben we bepaalde extra mechanismen geïnstalleerd, om de bescherming van je klantgegevens te garanderen. Je kan die regels altijd nalezen in onze privacy policy.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Wat als ik een houtlengte koop die niet meer voorradig is?

Dat kan gebeuren natuurlijk. Afhankelijk van het type, bekijken we de beschikbaarheid bij de leverancier en bezorgen we een nieuwe leverdatum.

Lukt dat niet, dan zoeken we naar de next best thing om het project waarvoor je het houd nodig hebt, te verwezenlijken.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Krijg ik een betere prijs als ik volume aankoop?

Klopt, het is altijd slim om aankopen te groeperen en een offerte aan te vragen.
We kijken dan waar we voor jou net iets meer korting kunnen geven en je zo overtuigen van je aankoop bij ons.

Meer lezen

Minder lezen

producten

Wat verkoopt Woodtex niet?

Bij ons vind je geen tegels, tapijten of betonklinkers.

leveringen

Om hoe laat leveren wij?

Door de drukte op de Belgische wegen, files, wegenwerken of onvoorziene problemen bij klanten voor je, kan de planning steeds uitlopen. Hierdoor kunnen we nooit een exact levering uur afspreken gedurende de dag. De levering zal steeds plaatsvinden tussen 08.30 en 17u00. Een werkdag voor de leverdatum wordt u op de hoogte gebracht van het tijdstip van levering op de leverdatum.

Meer lezen

Minder lezen

betalingen

Kan ik bij Woodtex betalen met ecocheques?

Jazeker. Artikelen die voldoen aan de voorwaarden, kan je betalen met ecocheques. We aanvaarden zowel papieren als elektronische cheques.

Niet alle toepassingen staan aangeduid op onze website. Breng daarom je cheques gewoon mee, dan zien we op het einde van je bestelling wat je met de cheques kan betalen.

Meer lezen

Minder lezen

promoties

Waar vind ik nieuws over promoties en acties?

Op onze website is er een aparte pagina voorzien waar we al onze acties verzamelen. Je ontdekt er welke producten in korting staan, in welke formaten en soorten en tot hoelang de promo loopt. Ook onze sociale kanalen vertellen je over lopende acties. Nog geen lid van onze community? Volg ons op Facebook en Instagram.

Meer lezen

Minder lezen

diensten

Ik wil eigen materiaal – dat ik niet bij Woodtex heb gekocht – laten verzagen. Kan dat?

Dat kan, zij het wel op eigen risico. Daarom vragen we om de juiste maten schriftelijk door te geven, zo vermijden we eventuele misverstanden. Onze zagerij kijkt ook het materiaal na. Keurt hij de goederen af (vb omdat het hout niet kwalitatief genoeg is, of mogelijke onzichtbare vijzen/ nagels), dan verzagen we niet.
Voor het verzagen rekenen we kostprijs x2.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Wat moet ik als klant allemaal voorzien bij een levering?

Voorzie voldoende parkeerruimte, op maximum 10m van de deur of garage. Bij levering  is er 10 meter nodig.

Vraag tijdig borden voor parkeerverbod bij uw gemeente aan, zodat u de nodige plaatsen kan vrij houden.

Let op: indien er een algemeen parkeerverbod geldt dien je zelf de nodige aanvragen bij de gemeente te doen, zodat wij er reglementair kunnen parkeren.

Indien er geen geschikte parkeerplaats voorzien is binnen 10m, vervalt de drempellevering en worden de levering en de werktijd voor het laden en lossen aangerekend.

Als de chauffeur de goederen niet kan leveren doordat er geen parkeerplaats is voorzien of onvoldoende parkeergelegenheid , wordt de levering opnieuw gepland en wordt er een kostenvergoeding van €85 aangerekend.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Leveren wij ook op verdiep of hoger?

Woodtex levert niet op verdiep of hoger.

diensten

Welke parketschuurmachines zijn er te huur? Wat is het verschil?

Met een parketschuurmachine geef je een (oude) houten vloer terug een nieuwe look.
Afhankelijk van je uiteindelijke doel, hebben we verschillende type machines in de aanbieding.

De Woodboy is een lichter type schijfschuurmachine dat wordt gebruikt voor het fijn schuren van een vloer die al mooi vlak is; vb. een eiken parket waarvan de vernislaag versleten is. De woodboy is ook aan te raden voor het grondig oliën van uw vloer.

De Woodmaster is een zware bandschuurmachine die wordt gebruikt voor grof schuurwerk, vb. voor het schuren van een oude, geschotelde plancher, visgraat- of mozaïekparket of het weghalen van vernislagen (want die zijn slijtvaster dan vb. een aangebrachte olielaag).

Sideboy: voor de zijkanten van de vloer, ook voor moeilijk bereikbare plaatsen, bijvoorbeeld onder een radiator.

Je kan de toestellen per dag of per weekend huren. Je betaalt een waarborg en ook de schuurvellen / -schijven zitten mee in de prijs (je krijgt meteen vellen in de juiste korreldikte mee).

We geven er voldoende mee, omdat het niet voorspelbaar is hoeveel schuurvellen je zal nodig hebben. De materialen die je niet gebruikt hebt, betalen we achteraf terug.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Zijn de prijzen op Woodtex in- of exclusief BTW?

Al onze prijsaanduidingen zijn inclusief BTW.

promoties

Waar vind ik nieuws over promoties en acties?

Op onze website vind je in het hoofdmenu een pagina ‘Promotie’. Daar verzamelen we alle lopende acties. Ook onze sociale kanalen zijn up to date. Nog geen lid van onze community? Volg ons op Facebook en Instagram.

Meer lezen

Minder lezen

diensten

Hoe werkt de zagerij?

In onze winkel vind je het verzaagatelier. Daar werken onze collega’s met puur vakmanschap en veel aandacht voor detail aan je bestelling.

Kleine opdrachten (zaag werk mag niet langer duren dan 20-25 minuten) kunnen à la minute, grotere vragen gebeuren op bestelling. Afhankelijk van de wachttijd kan het zijn dat we ook kleine opdrachten in bestelling nemen.

Wat moet je doen:

  1. Spreek een van onze medewerkers aan met je vraag of laat ons weten wat je zoekt per mail of telefoon.
  2. Onze collega overloopt met jou de omvang van je aanvraag en de datum van oplevering
  3. Je betaalt een voorschot en de rest bij ophaal of levering

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Tot waar leveren we?

De levering is voorzien tot aan de voordeur, met een maximum van 10 meter afstand tot de losplaats/parkeerplaats van de vrachtwagen.  U dient zelf aanwezig te zijn of een meerderjarige, alsook in staat te zijn om de chauffeur te assisteren.

Meer lezen

Minder lezen

producten

Wanneer begint het outdoorseizoen?

Elk jaar in februari/maart komt ons assortiment tuin- en terrashout binnen. Ook gevelbekleding en tuinschermen zijn dan beschikbaar. Meestal trappen we het seizoen af met een actie of fijne kortingen, houd dus zeker onze website en onze social kanalen in de gaten voor een interessante deal.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Ik kreeg een sms/e-mail dat mijn bestelling klaar is. Wat nu?

Je kan je bestelling afhalen tijdens de openingsuren van het afhaalmagazijn

  • Maart t.e.m. oktober: maandag  t.e.m. vrijdag tussen 8u en 17u30, zaterdag van 9u tot 12u30
  • November t.e.m. februari: maandag t.e.m. vrijdag tussen 8u en 16u30, zaterdag van 9u tot 12u30

Meld je eerst aan bij de kassa in de winkel. Breng zeker je orderbon mee.
Aan de kassa kan je het openstaande bedrag betalen (je betaalde misschien al een voorschot) en ontvang je een afhaalbon voor ons afhaalmagazijn. 

Ga met je afhaalbon naar het afhaalmagazijn aan de achterzijde van het Woodtex-gebouw. Het adres is Oudebaan 75, 2610 Wilrijk. Onze medewerkers van het afhaalmagazijn staan ter plaatse klaar om je te helpen met je bestelling.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Moet ik mijn persoonlijke gegevens nakijken bij een levering?

Gelieve je persoonlijke gegevens op de verkoopovereenkomst te controleren. Indien er een wijziging nodig is (GSM, vast telefoonnummer, leveringsadres, verdieping....), gelieve dit te mailen naar woodtex@woodtex.be en dit ten laatste 3 dagen voor levering.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Voorziet Woodtex een ladderlift bij levering?

Neen, indien er een ladderlift moet voorzien worden dan is het aan de klant om deze te bestellen. Onze verzekering dekt geen levering via de trap .

Meer lezen

Minder lezen

retour/omruiling

Kan ik gekochte materialen terugbrengen?

Bij Woodtex kan je binnen 14 dagen na aankoop je niet gebruikte producten in originele en onbeschadigde verpakking omruilen. De omruiling gebeurt steeds in vorm van een waardebon.

Om je product te retourneren, neem je je originele kasticket of factuur mee naar de retourbalie (hoofdingang rechts). Je brengt de producten in originele en onbeschadigde verpakking terug naar de winkel.

Je ontvangt een waardebon ter waarde van de geretourneerde producten.

Artikelen die je niet kunt retourneren of omruilen

  • Op maat gemaakte of verzaagde artikelen.
  • Speciale bestellingen (zijn producten speciaal besteld voor de klant)
  • Producten die niet in het Woodtex assortiment gevolgd worden.
  • Afgeprijsde artikelen (uitgezonderd artikelen in promotie)
  • Outlet artikelen.
  • Artikelen in een geopende, beschadigde of niet originele verpakking.

Voor meer informatie kan je ons steeds bereiken via woodtex@woodtex.be.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Waar moet ik rekening mee houden bij een offerteaanvraag?

Een offerte is, eenmaal getekend, bindend en zet heel wat processen in beweging. Daarom vragen we of je zelf je aanvraag kan nakijken op aantallen en afmetingen.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Wat als er niemand niet aanwezig is bij de levering of als je te laat afzegt?

Brengen we voor de tweede leverpoging € 85 in rekening.

diensten

Weet ik op voorhand hoeveel het hout dat ik op maat laat verzagen zal kosten?

Wel als je je zaagwerk op mail zet naar ons of invult via het zaagwerkformulier. Daar staat alles in van afmetingen en diktes, waardoor we een offerte op maat kunnen maken.
Vervolgens:

  • keur jij de offerte goed
  • vragen we om een voorschot van 30% van het totale bedrag
  • zodra de overschrijving bij ons is terecht gekomen of we hebben een betalingsbewijs ontvangen, gaan we aan de slag

Was je opdracht simpel zaagwerk (enkel haakse lijnen), dan staat het resultaat 2 tot 3 dagen later klaar bij ons om op te halen. Verstekzagen of afplakwerk vraagt wat meer tijd, tot 2 à 3 weken.

Vraag je een prijs op tijdens een bezoek aan onze winkel, dan kunnen we je een minimum en maximum meegeven. We kijken daarvoor naar het materiaal dat je aankocht en vragen aan onze experts een inschatting van de uren. Zo heb je een idee.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Wat is de leverings- of afhaaltermijn van mijn (online) bestelling?

De productietijd hangt af van het type werk dat je gevraagd hebt:

  • simpel zaagwerk (enkel haakse lijnen): 2 à 3 werkdagen
  • verstekzagen of afplakwerk vraagt wat meer tijd: 2 à 3 weken.

Staat je bestelling klaar, dan krijg je van ons een seintje.

Meer lezen

Minder lezen

diensten

Kan ik mijn eigen materiaal laten (ver)zagen

Dat kan, maar er zijn enkele voorwaarden aan verbonden. Zo garanderen we de veiligheid van onze medewerkers en de kwaliteit van jouw zaagopdracht.  Kom langs aan de infobalie en bied je materialen aan. Onze medewerkers bepalen of jouw materialen verzaagd kunnen worden. Enkele belangrijke weetjes:

  1. De zaagkost voor materiaal niet aangekocht bij Woodtex wordt verzaagd aan een hoger tarief dan materiaal (aantoonbaar via kassaticket of factuur) aangekocht bij Woodtex
  2. Zaagopdrachten kunnen geweigerd worden aan de infobalie bij een vermoeden van een veiligheidsrisico, mogelijke schade aan onze machines, schade aan jouw materiaal.

 

Enkel beoordeling aan de infobalie is geldig. Telefonisch advies of een mail geldt niet als goedkeuring voor de zaagopdracht. Woodtex is niet aansprakelijk voor het vervangen van materiaal of het vergoeden van materiaal dat om welke reden dan ook beschadigd is geraakt; of dat om welke reden dan ook fout gezaagd werd.

 

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Ik heb een bestelling geplaatst, hoe moet het nu verder?

Zodra je goederen binnen zijn, controleert onze magazijnier het materiaal op eventuele beschadigingen en of je bestelling compleet is. Eenmaal alles gecontroleerd, ontvang je een sms of mail met daarin de bevestiging dat je bestelling geleverd werd en dat je die mag komen ophalen/we die komen leveren bij jou thuis. Je had al een voorschot betaald, het resterende bedrag betaal je aan de kassa bij afhaling of aan onze chauffeur bij levering. Overschrijven is uiteraard ook altijd mogelijk.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Wat is de leverings- of afhaaltermijn van mijn bestelling?

Je kan bij het plaatsen van je bestelling altijd aangeven wanneer je een bestelling kan/wil afhalen of wil laten leveren. Wij kijken vervolgens wat er haalbaar is.
Standaard zal je voor goederen die we voldoende op voorraad hebben en waar geen bewerking voor dient te gebeuren, nooit langer moeten wachten dan:

  • Afhalen: maximaal 2 werkdagen.
  • Levering: maximaal 10 werkdagen.

Levering is altijd in onderling overleg en we verwittigen tijdig wanneer je bestelling klaar is enerzijds en op welk moment we bij jou in de buurt zijn om te leveren anderzijds.
Wij vragen bij een geplaatste bestelling een voorschot, het resterende bedrag kan u dan met bancontact aan onze chauffeur betalen.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingen

Hoe lang op voorhand moet ik mijn bestelling plaatsen?

Veel hangt af van de aard van het materiaal van je bestelling, maar reken ongeveer 2 weken. Heb je maatwerk besteld, dan loopt de termijn op, naar 6 tot 9 weken. Op tijd bestellen is de boodschap.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Wanneer krijg ik een sms-bericht over de beschikbaarheid van mijn bestelling?

We informeren je via sms, wanneer jouw bestelling voorradig is en klaar om te leveren. U  dan contact opnemen met de klantendienst om een afspraak te maken voor levering.

Meer lezen

Minder lezen

diensten

Hoe huur ik een parketschuurmachine?

Een parketschuurmachine kan je gans het jaar door huren, al merken we meer drukte in het seizoen (maart-september). Je kan de beschikbaarheid opvragen aan een van onze collega’s.
Een schuurmachine huren zit als volgt in elkaar:

  • Aanvragen kan via mail, telefoon of in de winkel zelf.
  • Je kan het toestel huren per dag of voor een aantal dagen. Een langere periode kan, mits onze planning het toelaat.
  • Je betaalt een waarborg die je na een positieve inspectie van het toestel bij inlevering terug krijgt.
  • In de huur zit een verzekering voor eventuele schade.

Meer lezen

Minder lezen

bestellingenbetalingendienstenleveringenproducten

Waarom betaal ik 21% ipv 6% Btw, ook al is mijn woning ouder dan 10 jaar?

Als u producten bij Woodtex koopt, betaalt u altijd 21% BTW.

Dit geldt ook als u de plaatsing door een vakman laat doen.

Meer lezen

Minder lezen

leveringen

Levert Woodtex tot bij mij thuis?

Ja, op voorwaarden.

  • Je bestelling en/of opdracht bedraagt € 500 of meer
  • Enkel levering op gelijkvloers
  • Woon je tussen Mechelen en Stabroek en tussen Bornem en Lier, dan kost leveren € 45 aan transportvergoeding. Woon je iets verder weg, dan kan het oplopen tot € 65 of € 85. Meer info in de winkel.
  • Bestellen gebeurt enkele dagen op voorhand (min. 3 werkdagen) en je betaalt een voorschot van 30%, de rest bij levering.
  • De dag voor levering bellen we je op om aan te geven hoe laat we ongeveer komen leveren.

Thuis laten leveren komt met een kost, maar ook met gemoedsrust

Meer lezen

Minder lezen

openingstijden

Zijn jullie open tijdens het bouwverlof?

Ja, wij blijven gans de maand juli en augustus open. In juli profiteer je zelfs van Congé Rénové - Renoveren in vakantiesferen: dat zijn plezante promo’s op allerlei artikelen voor een geslaagde zomer. Houd onze kanalen in de gaten om niets te missen.

Meer lezen

Minder lezen

diensten

Ik wil eigen materiaal – dat ik niet bij Woodtex heb gekocht – laten verzagen. Kan dat?

Dat kan, op eigen risico. Je betaalt dan een dubbele zaagkost en onze zagerij moet je opdracht goedkeuren. Keurt de schrijnwerker je materiaal af, dan verzagen we niet. Zo bewaken we de kwaliteit van ons vakmanschap.

Meer lezen

Minder lezen

Er zijn geen vragen gevonden voor de opgegeven zoekcriteria.

Scroll naar boven