FAQ
Bekijk onze meest gestelde vragen
leveringen
Levert Woodtex tot bij mij thuis?
Ja, op voorwaarden.
- Je bestelling en/of opdracht bedraagt € 500 of meer
- Enkel levering op gelijkvloers
- Woon je tussen Mechelen en Stabroek en tussen Bornem en Lier, dan kost leveren € 45 aan transportvergoeding. Woon je iets verder weg, dan kan het oplopen tot € 65 of € 85. Meer info in de winkel.
- Bestellen gebeurt enkele dagen op voorhand (min. 3 werkdagen) en je betaalt een voorschot van 30%, de rest bij levering.
- De dag voor levering bellen we je op om aan te geven hoe laat we ongeveer komen leveren.
Thuis laten leveren komt met een kost, maar ook met gemoedsrust
Meer lezen
Minder lezen
diensten
Welke parketschuurmachines zijn er te huur? Wat is het verschil?
Met een parketschuurmachine geef je een (oude) houten vloer terug een nieuwe look.
Afhankelijk van je uiteindelijke doel, hebben we verschillende type machines in de aanbieding.
De Woodboy is een lichter type schijfschuurmachine dat wordt gebruikt voor het fijn schuren van een vloer die al mooi vlak is; vb. een eiken parket waarvan de vernislaag versleten is. De woodboy is ook aan te raden voor het grondig oliën van uw vloer.
De Woodmaster is een zware bandschuurmachine die wordt gebruikt voor grof schuurwerk, vb. voor het schuren van een oude, geschotelde plancher, visgraat- of mozaïekparket of het weghalen van vernislagen (want die zijn slijtvaster dan vb. een aangebrachte olielaag).
Sideboy: voor de zijkanten van de vloer, ook voor moeilijk bereikbare plaatsen, bijvoorbeeld onder een radiator.
Je kan de toestellen per dag of per weekend huren. Je betaalt een waarborg en ook de schuurvellen / -schijven zitten mee in de prijs (je krijgt meteen vellen in de juiste korreldikte mee).
We geven er voldoende mee, omdat het niet voorspelbaar is hoeveel schuurvellen je zal nodig hebben. De materialen die je niet gebruikt hebt, betalen we achteraf terug.
Meer lezen
Minder lezen
diensten
Ik wil eigen materiaal – dat ik niet bij Woodtex heb gekocht – laten verzagen. Kan dat?
Dat kan, zij het wel op eigen risico. Daarom vragen we om de juiste maten schriftelijk door te geven, zo vermijden we eventuele misverstanden. Onze zagerij kijkt ook het materiaal na. Keurt hij de goederen af (vb omdat het hout niet kwalitatief genoeg is, of mogelijke onzichtbare vijzen/ nagels), dan verzagen we niet.
Voor het verzagen rekenen we kostprijs x2.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Hoe lang op voorhand moet ik mijn bestelling plaatsen?
Veel hangt af van de aard van het materiaal van je bestelling, maar reken ongeveer 2 weken. Heb je maatwerk besteld, dan loopt de termijn op, naar 6 tot 9 weken. Op tijd bestellen is de boodschap.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Wat als ik een houtlengte koop die niet meer voorradig is?
Dat kan gebeuren natuurlijk. Afhankelijk van het type, bekijken we de beschikbaarheid bij de leverancier en bezorgen we een nieuwe leverdatum.
Lukt dat niet, dan zoeken we naar de next best thing om het project waarvoor je het houd nodig hebt, te verwezenlijken.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Krijg ik een betere prijs als ik volume aankoop?
Klopt, het is altijd slim om aankopen te groeperen en een offerte aan te vragen.
We kijken dan waar we voor jou net iets meer korting kunnen geven en je zo overtuigen van je aankoop bij ons.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Ik heb een bestelling geplaatst, hoe moet het nu verder?
Zodra je goederen binnen zijn, controleert onze magazijnier het materiaal op eventuele beschadigingen en of je bestelling compleet is. Eenmaal alles gecontroleerd, ontvang je een sms of mail met daarin de bevestiging dat je bestelling geleverd werd en dat je die mag komen ophalen/we die komen leveren bij jou thuis. Je had al een voorschot betaald, het resterende bedrag betaal je aan de kassa bij afhaling of aan onze chauffeur bij levering. Overschrijven is uiteraard ook altijd mogelijk.
Meer lezen
Minder lezen
diensten
Hoe huur ik een parketschuurmachine?
Een parketschuurmachine kan je gans het jaar door huren, al merken we meer drukte in het seizoen (maart-september). Je kan de beschikbaarheid opvragen aan een van onze collega’s.
Een schuurmachine huren zit als volgt in elkaar:
- Aanvragen kan via mail, telefoon of in de winkel zelf.
- Je kan het toestel huren per dag of voor een aantal dagen. Een langere periode kan, mits onze planning het toelaat.
- Je betaalt een waarborg die je na een positieve inspectie van het toestel bij inlevering terug krijgt.
- In de huur zit een verzekering voor eventuele schade.
Meer lezen
Minder lezen
diensten
Hoe werkt de zagerij?
In onze winkel vind je het verzaagatelier. Daar werken onze collega’s met puur vakmanschap en veel aandacht voor detail aan je bestelling.
Kleine opdrachten (zaag werk mag niet langer duren dan 20-25 minuten) kunnen à la minute, grotere vragen gebeuren op bestelling. Afhankelijk van de wachttijd kan het zijn dat we ook kleine opdrachten in bestelling nemen.
Wat moet je doen:
- Spreek een van onze medewerkers aan met je vraag of laat ons weten wat je zoekt per mail of telefoon.
- Onze collega overloopt met jou de omvang van je aanvraag en de datum van oplevering
- Je betaalt een voorschot en de rest bij ophaal of levering
Meer lezen
Minder lezen
betalingen ● producten
Facturatie
Gelieve uw factuur te vragen alvorens te betalen.
Wij maken gratis voor u een factuur, hoe klein het bedrag ook is.
Voor facturatie achteraf vragen wij € 10 administratiekosten.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Hoe vraag ik een offerte op bij Woodtex?
Dat gaat makkelijk bij een van onze collega’s aan de infobalie. Niet in de buurt? Stuur dan je vraag naar woodtex@woodtex.be. Ten laatste de dag erna ontvang je van ons een antwoord. Moeten we een prijs opvragen bij een leverancier, dan kan het tot een week duren.
Dan brengen we u hier uiteraard van op de hoogte!
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Wat als ik een houtlengte wil kopen dat niet meer voorradig is?
Constructie materiaal, planken e.d. kopen we in bulk aan, wat ervoor kan zorgen dat een specifieke lengtemaat langer op zich laat wachten. Ga je voor een afmeting die 30 cm langer is, dan ben je doorgaans sneller geholpen.
Meer lezen
Minder lezen
betalingen
Kan ik bij Woodtex betalen met ecocheques?
Jazeker. Artikelen die voldoen aan de voorwaarden, kan je betalen met ecocheques. We aanvaarden zowel papieren als elektronische cheques.
Niet alle toepassingen staan aangeduid op onze website. Breng daarom je cheques gewoon mee, dan zien we op het einde van je bestelling wat je met de cheques kan betalen.
Meer lezen
Minder lezen
producten
Vind ik het volledige aanbod terug op de website van Woodtex?
Zo goed als. Voorraden veranderen natuurlijk en bij acties kan het snel gaan dus voor een echt up-to-date antwoord, belt u best naar de winkel.
Online vind je vooral de variatie van en nieuwigheden in ons gamma. Ook meer info over onze diensten zoals leveringen, verzagen en verhuren van parketschuurmachines kan je hier nalezen.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Wat is de leverings- of afhaaltermijn van mijn (online) bestelling?
De productietijd hangt af van het type werk dat je gevraagd hebt:
- simpel zaagwerk (enkel haakse lijnen): 2 à 3 werkdagen
- verstekzagen of afplakwerk vraagt wat meer tijd: 2 à 3 weken.
Staat je bestelling klaar, dan krijg je van ons een seintje.
Meer lezen
Minder lezen
diensten
Ik wil eigen materiaal – dat ik niet bij Woodtex heb gekocht – laten verzagen. Kan dat?
Dat kan, op eigen risico. Je betaalt dan een dubbele zaagkost en onze zagerij moet je opdracht goedkeuren. Keurt de schrijnwerker je materiaal af, dan verzagen we niet. Zo bewaken we de kwaliteit van ons vakmanschap.
Meer lezen
Minder lezen
promoties
Waar vind ik nieuws over promoties en acties?
Op onze website is er een aparte pagina voorzien waar we al onze acties verzamelen. Je ontdekt er welke producten in korting staan, in welke formaten en soorten en tot hoelang de promo loopt. Ook onze sociale kanalen vertellen je over lopende acties. Nog geen lid van onze community? Volg ons op Facebook en Instagram.
Meer lezen
Minder lezen
producten
Wat verkoopt Woodtex niet?
Bij ons vind je geen tegels, tapijten of betonklinkers.
producten
Wanneer begint het outdoorseizoen?
Elk jaar in februari/maart komt ons assortiment tuin- en terrashout binnen. Ook gevelbekleding en tuinschermen zijn dan beschikbaar. Meestal trappen we het seizoen af met een actie of fijne kortingen, houd dus zeker onze website en onze social kanalen in de gaten voor een interessante deal.
Meer lezen
Minder lezen
openingtijden
Zijn jullie open tijdens het bouwverlof?
Ja, wij blijven gans de maand juli en augustus open. In juli profiteer je zelfs van Congé Rénové - Renoveren in vakantiesferen: dat zijn plezante promo’s op allerlei artikelen voor een geslaagde zomer. Houd onze kanalen in de gaten om niets te missen.
Meer lezen
Minder lezen
diensten
Weet ik op voorhand hoeveel het hout dat ik op maat laat verzagen zal kosten?
Wel als je je zaagwerk op mail zet naar ons of invult via het zaagwerkformulier. Daar staat alles in van afmetingen en diktes, waardoor we een offerte op maat kunnen maken.
Vervolgens:
- keur jij de offerte goed
- vragen we om een voorschot van 30% van het totale bedrag
- zodra de overschrijving bij ons is terecht gekomen of we hebben een betalingsbewijs ontvangen, gaan we aan de slag
Was je opdracht simpel zaagwerk (enkel haakse lijnen), dan staat het resultaat 2 tot 3 dagen later klaar bij ons om op te halen. Verstekzagen of afplakwerk vraagt wat meer tijd, tot 2 à 3 weken.
Vraag je een prijs op tijdens een bezoek aan onze winkel, dan kunnen we je een minimum en maximum meegeven. We kijken daarvoor naar het materiaal dat je aankocht en vragen aan onze experts een inschatting van de uren. Zo heb je een idee.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Waar moet ik rekening mee houden bij een offerteaanvraag?
Een offerte is, eenmaal getekend, bindend en zet heel wat processen in beweging. Daarom vragen we of je zelf je aanvraag kan nakijken op aantallen en afmetingen.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Zijn de prijzen op Woodtex in- of exclusief BTW?
Al onze prijsaanduidingen zijn inclusief BTW.
promoties
Waar vind ik nieuws over promoties en acties?
Op onze website vind je in het hoofdmenu een pagina ‘Promotie’. Daar verzamelen we alle lopende acties. Ook onze sociale kanalen zijn up to date. Nog geen lid van onze community? Volg ons op Facebook en Instagram.
Meer lezen
Minder lezen
privacy
Is Woodtex in lijn met de Europese privacywetgeving (GDPR)?
Met de invoer van GDPR in mei 2018 hebben we bepaalde extra mechanismen geïnstalleerd, om de bescherming van je klantgegevens te garanderen. Je kan die regels altijd nalezen in onze privacy policy.
Meer lezen
Minder lezen
naverkoop
Kan ik gekochte materialen terugbrengen?
Vergissen is menselijk, niets mis mee.
Daarom laten we toe dat aangekochte goederen binnen de 14 dagen terug gebracht kunnen worden, samen met uw origineel kasticket of factuur.
We aanvaarden teruggave wel enkel:
- In de originele verpakking.
- Vrij van beschadigingen.
Je krijgt het bedrag terug in een waardebon, die een jaar geldig is.
Geen omruiling mogelijk van:
- Speciale bestelling.
- Verzaagde of op maat gemaakte producten.
- Geopende of beschadigde verpakkingen.
Meer lezen
Minder lezen
bestellingen
Wat is de leverings- of afhaaltermijn van mijn bestelling?
Je kan bij het plaatsen van je bestelling altijd aangeven wanneer je een bestelling kan/wil afhalen of wil laten leveren. Wij kijken vervolgens wat er haalbaar is.
Standaard zal je voor goederen die we voldoende op voorraad hebben en waar geen bewerking voor dient te gebeuren, nooit langer moeten wachten dan:
- Afhalen: maximaal 2 werkdagen.
- Levering: maximaal 10 werkdagen.
Levering is altijd in onderling overleg en we verwittigen tijdig wanneer je bestelling klaar is enerzijds en op welk moment we bij jou in de buurt zijn om te leveren anderzijds.
Wij vragen bij een geplaatste bestelling een voorschot, het resterende bedrag kan u dan met bancontact aan onze chauffeur betalen.
Meer lezen
Minder lezen
Er zijn geen vragen gevonden voor de opgegeven zoekcriteria.